.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL 4 serial
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 13. červen 2010, 21:49:43    Předmět: OpenGL 4 serial Odpovědět s citátem

Takze uverejnujem prvy clanok o OpenGL 4.
http://newwiki.ceske-hry.cz/Kategorie:OpenGL

V dalsej casti budu rozobrane shadre. uvytam kritiku kedze to urcite nie je dokonale.

pripadne chyby v kode si nevsimajte to je kvoly blbemu wordpressu.

EDIT: zmena odkazov na wiki kedze povodny hosting skoncil
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.


Naposledy upravil nou dne 15. červenec 2011, 10:54:19, celkově upraveno 4 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 13. červen 2010, 22:50:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Pěkný článek. Na jakém HW testuješ kód?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 14. červen 2010, 06:52:02    Předmět: Odpovědět s citátem

na svojom radeon 5850. prakticky vsetko ale bude kompatibilne s OpenGL 3. mozno napisem aj tesselaciu.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 14. červen 2010, 09:05:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Hoď pls link (nebo nejlépe kopii, aby se to zachovalo i pro budoucí generace když ti odejde web) na wiki Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 14. červen 2010, 11:18:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Najs, toto sa velmi hodi. Nou sa stava dalsim C-H guru a to je velmi dobre, pretoze stare ksichty uz vymreli, alebo na nas seru (pozdravujem Eosieho :-*) Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 14. červen 2010, 14:48:47    Předmět: Odpovědět s citátem

nou: Jak ti Radeon 5850 funguje na linuxu? Jsou k dispozici ovladače verze 3.1, nebo dokonce 4? (Předpokládám, že jsou proprietární.) Díky.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 14. červen 2010, 16:12:42    Předmět: Odpovědět s citátem

funguje dobre. a funguju uz tak asi posledny rok od nejakych 9.3 kedy konecne opravily OpenGL+compiz (predtym to preblikavalo takze bolo treba vypinat compiz). ovladace samozrejme properiatne pretoze s 2.6.32 sa nedostanem ani do X. zakape to uz na ako keby neustalej inicializacii. co som skusal 2.6.34 tak tam som sa uz dostal aspon do X. ale ziadna akceleracia fakt pomale.

stvorkove ovladace boli najprv preview 10.3 a teraz s 10.5 je to v standartnej instalacii a funguje aj tesselacia tu mate ochutnavku http://img526.imageshack.us/img526/6154/tesx.png (tie diery su bug v ovladaci malo by to byt opravene).

o FOSS ovladacoch by ti vedel povedat viac Eosie.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kaemon



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 33

PříspěvekZaslal: 15. červen 2010, 12:26:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za článek, donutil mě přestat používat glBegin()
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 19. červen 2010, 07:57:23    Předmět: Odpovědět s citátem

tak tu mate druhu cast o shaderoch http://itklub.sk/2010/06/10/opengl-4-core-2cast/
treti bude o transformaciach.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2010, 12:44:19    Předmět: Odpovědět s citátem

po dlhej odmlke dalsi clanok http://itklub.sk/2010/08/15/opengl-4-core-3-cast/ tentoraz o maticiach a transformaciach.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2010, 05:12:05    Předmět: Odpovědět s citátem

pisal som do AMD a ty mi potvrdily ze to bol bug. a aj to opravily.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 23. srpen 2010, 15:52:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Pár výhrad bych k tutoriálům měl, ale jsou celkem použitelné ... nicméně něco si neodpustím:

- verze GLSL pro OpenGL 3.3 není #version 300 ale #version 330
- s verzí 330 by se již neměl používat výstup přes gl_FragColor, ale řešit to přes vlastní out type ve fragment shaderu (rozhodně ne na AMD kartách, kde gl_FragColor nebere, NVidia jej myslím zpracuje, ale řve, že se jedná o deprecated stuff)
- od verze 150 by se mělo vždy definovat, zda běží shader v módu core či kompatibility, tedy #define GL_core_profile 1 či #define GL_compatibility_profile 1
- nevím proč, ale používat jako GLbuffer class mi přijde trochu divné (přece jenom těch bufferů je opravdu hodně - VBO, PBO, TBO, FBO, a další)
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 23. srpen 2010, 20:16:55    Předmět: Odpovědět s citátem

OpenGL buffery nemají typ. VBO, PBO, UBO, TBO (a jiný BO) jsou jenom binding pointy, které říkají, k čemu to zrovna chceš používat. Jeden buffer teoreticky můžeš mít na všech čtyřech nabindovaný. Přijde mi logický mít tedy na všechny jednu třídu (v jiných API to tak je taky). V D3D10/11 je dokonce jeden typ na buffery i textury dohromady - resource.

FB-O (schválně tam dávám tu pomlčku, páč to není BO) je něco jinýho, to do té kategorie nepatří.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 23. srpen 2010, 21:41:00    Předmět: Odpovědět s citátem

jo diky vilem no chybycka sa vloudil. to bude tym ze som to neskusal na skutocnom core profile. v dalsej casti to napravim.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2010, 14:44:49    Předmět: Odpovědět s citátem

ok tak som pridal dalsiu cast tentoraz o texturovani.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna