Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jelzin
Založen: 06. 08. 2007 Příspěvky: 46 Bydliště: Broumov <=> Pardubice
|
Zaslal: 21. červen 2010, 22:51:45 Předmět: Petr VS C++ & SDL |
|
|
Vytvořil jsem 2 identické aplikace v C++ & SDL, a v aplikaci Petr ( www.gemtree.cz ).
obsahovaly inicializaci okna a proměnlivé množství pohybujících se grafických objektů.
měřil jsem FPS a získal následující výsledky:
.
Co vy na to?
C++ zdrojáky _________________ ==============
www.nextcorp.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 21. červen 2010, 23:24:27 Předmět: |
|
|
Nepoužil jsi akceleraci grafiky v C++ (OpenGL/DirectX), takže cos čekal? _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jelzin
Založen: 06. 08. 2007 Příspěvky: 46 Bydliště: Broumov <=> Pardubice
|
Zaslal: 22. červen 2010, 08:24:19 Předmět: |
|
|
SDL "umim" jen na velmi velmi zakladni urovni, proto me zajimaly nazory...
toto me popravde napadlo, druha varianta co me napadla byla jestli neni fps nejak umele omezovane treba...
tak ci tak vysledky nejsou uplne nezajimave
jelikoz do optimalizaci Petra nevidim, pouzil jsem obe komponenty "tak jak jsou" v nejzakladnejsi podobe. _________________ ==============
www.nextcorp.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. červen 2010, 11:51:29 Předmět: |
|
|
A to je možná chyba - kolik lidí to používá v nejzákladnější podobě?  _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
posila
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 201
|
Zaslal: 22. červen 2010, 12:01:50 Předmět: |
|
|
@Ladis: Ja myslim, ze vsichni, kteri pomoci nich pisi hry a ne enginy |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. červen 2010, 22:25:59 Předmět: |
|
|
Špatně jsi mě, posilo, pochopil - ptal jsem se v případě SDL, kolik lidí píše hry ve standardním SDL 2D režimu. Jedni tu dělali nějakou klikací adventuru, druhej, kdo tu byl (Falcan?), pak našel nadstavbu SDL, která 2D volání převedla na OpenGL (bez jakékoli námahy s jeho kódem). Tolik statistika tady z fóra. Moje statistika je viz tl. WWW pod mýmí příspěvky - všechny hry jsou SDL + OpenGL, i ty 2D. EDIT: Engine jsem ještě nikdy žádný nepsal. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jelzin
Založen: 06. 08. 2007 Příspěvky: 46 Bydliště: Broumov <=> Pardubice
|
Zaslal: 22. červen 2010, 23:09:50 Předmět: |
|
|
na druhou stranu uz se tim clovek musi krapet zabyvat a resit to, pritom Petr je ukazka toho, ze neni duvod, proc by to nejaka technologie nemela mit v sobe primo a ne pres nejaky berlicky...
nechci tu delat nejakou agitku, v Petrovi uz temer nedelam (krom o Vanocich PFko a sem tam nejake rychle ukazky).
Pro mel byl docela sok ze se vubec Petr muze s Cpp-SDL vykonove srovnavat, a tady prestava legrace . Nemluve o tom - donutte petra vyhodit error jakehokoliv typu a mate u me suda (ok, pivo)
kdo uz maka tak vi, ze pokud se nejaka komponenta neda pouzit tak jak je, tak jakekoliv prizpusobeni je casove narocny a financne neefektivni, cili alespon dle mych zkusenosti je obvykle snaha vyuzivat technologie v ramci urcitych defaultnich moznosti ...
// ale opravdu nedelam agitku "pojdme vsichni na Petra"  _________________ ==============
www.nextcorp.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 23. červen 2010, 11:15:49 Předmět: |
|
|
Jelzin napsal: |
Pro mel byl docela sok ze se vubec Petr muze s Cpp-SDL vykonove srovnavat, a tady prestava legrace  |
Nemůže, ale pro daný typ úlohy, kde je podstatný výkon grafiky, se to prostě dostatečně nebo vůbec neprojeví. S rychlostí Cpp se v tomhle smyslu může srovnávat prakticky všechno, stačí najít vhodný typ algoritmu, a je snad jasné, že to o ničem nevypovídá.
Jelzin napsal: |
Nemluve o tom - donutte petra vyhodit error jakehokoliv typu a mate u me suda (ok, pivo) |
Ještě jsem neviděl software, který by nevykazoval chyby. A vzhledem k tomu, kolik nových verzí Petra od roku 1999 vyšlo, bych si tipl, že tam byly i bugfixy a ne jen nové vlastnosti
Každopádně to nic nemění na tom, že to může být vhodný nástroj pro rychlou tvorbu her, sám jsem dělal v Game Makeru 5, 6, ale nějak to glorifikovat je zbytečné a nemístné  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jelzin
Založen: 06. 08. 2007 Příspěvky: 46 Bydliště: Broumov <=> Pardubice
|
Zaslal: 23. červen 2010, 14:21:25 Předmět: |
|
|
mas pravdu ze tento jeden test neni moc smerodatny a bylo by zajimave udelat jine testy na jinych aplikacich. Chleba si za to ale nekoupim takze si to davam do poznamek co realizuju az budu milionar a budu se k smrti nudit
edit: jaky konkretni test by mohl byt pro vas [relativne] zajimavy? Pripisu si to k tem poznamkam  _________________ ==============
www.nextcorp.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 23. červen 2010, 17:19:00 Předmět: |
|
|
Vysoký počet 3D otexturovaných a nasvícených objektů skrze OpenGL/Direct3D? To by celkem odpovídalo dnešním hrám.
Jinak z testů, které porovnávají rychlost jazyka a nejsou těžké na naprogramování, je docela vhodný faktoriál. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 23. červen 2010, 17:47:10 Předmět: |
|
|
Trochu zajímavé by možná bylo srovnání výkonu v OpenGL 4.0, ale vzhledem k tomu, že Petr (podle webu) nepodporuje ani OpenGL 1.5, tak to asi nepůjde. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
yaqwsx
Založen: 25. 02. 2008 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 23. červen 2010, 18:31:14 Předmět: |
|
|
To Ladis: Nevzpomeneš si prosím, jak ta nástvba pro zamění volání SDL za OpenGL jmenuje? Zkoušel jsme hledat, ale nic kloudnýho nevylezlo. Mám rozdělanou takovou menší hru v SDL a celkem by mě i zajímal výkonostní rozdíl.
Díky za odpověď |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jelzin
Založen: 06. 08. 2007 Příspěvky: 46 Bydliště: Broumov <=> Pardubice
|
Zaslal: 23. červen 2010, 22:14:43 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Trochu zajímavé by možná bylo srovnání výkonu v OpenGL 4.0, ale vzhledem k tomu, že Petr (podle webu) nepodporuje ani OpenGL 1.5, tak to asi nepůjde. |
v tomhle uz petr zaostava, je podpora OpenGL verze 1.0 a 1.1, DirectX verze 3, 5, 6, 7, 8
if.then: na ten faktorial zkusim mrknout, ale vsadil bych ze to bude podobne, Petr je delany v c++ a assembleru (pry z velke casti), takze neni moc duvod proc by to melo byt pomalejsi (nejedna se o zadnou vrstvu navic, neni to interpretovany jazyk...) _________________ ==============
www.nextcorp.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 24. červen 2010, 08:50:04 Předmět: |
|
|
yaqwsx napsal: |
To Ladis: Nevzpomeneš si prosím, jak se ta nástvaba pro záměnu volání SDL za OpenGL jmenuje? |
Hm, taky jsem to nenašel, a tohle to asi určitě nebude. Tu hru myslím dělal Falcan, tak se zkus zeptat jej. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jjub
Založen: 21. 08. 2009 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 24. červen 2010, 12:03:03 Předmět: |
|
|
Tady je jedna taková nadstavba, bohužel se už dále nevyvíjí, ale dá se použít a funguje docela dobře... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|