.[ ČeskéHry.cz ].
Petr VS C++ & SDL
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 22:51:45    Předmět: Petr VS C++ & SDL Odpovědět s citátem

Vytvořil jsem 2 identické aplikace v C++ & SDL, a v aplikaci Petr ( www.gemtree.cz ).

obsahovaly inicializaci okna a proměnlivé množství pohybujících se grafických objektů.



měřil jsem FPS a získal následující výsledky:

.

Co vy na to?
C++ zdrojáky
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 21. červen 2010, 23:24:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Nepoužil jsi akceleraci grafiky v C++ (OpenGL/DirectX), takže cos čekal?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 08:24:19    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL "umim" jen na velmi velmi zakladni urovni, proto me zajimaly nazory...

toto me popravde napadlo, druha varianta co me napadla byla jestli neni fps nejak umele omezovane treba...

tak ci tak vysledky nejsou uplne nezajimave Smile

jelikoz do optimalizaci Petra nevidim, pouzil jsem obe komponenty "tak jak jsou" v nejzakladnejsi podobe.
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 11:51:29    Předmět: Odpovědět s citátem

A to je možná chyba - kolik lidí to používá v nejzákladnější podobě? Wink
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posila



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 201

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 12:01:50    Předmět: Odpovědět s citátem

@Ladis: Ja myslim, ze vsichni, kteri pomoci nich pisi hry a ne enginy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 22:25:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Špatně jsi mě, posilo, pochopil - ptal jsem se v případě SDL, kolik lidí píše hry ve standardním SDL 2D režimu. Jedni tu dělali nějakou klikací adventuru, druhej, kdo tu byl (Falcan?), pak našel nadstavbu SDL, která 2D volání převedla na OpenGL (bez jakékoli námahy s jeho kódem). Tolik statistika tady z fóra. Moje statistika je viz tl. WWW pod mýmí příspěvky - všechny hry jsou SDL + OpenGL, i ty 2D. EDIT: Engine jsem ještě nikdy žádný nepsal.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 22. červen 2010, 23:09:50    Předmět: Odpovědět s citátem

na druhou stranu uz se tim clovek musi krapet zabyvat a resit to, pritom Petr je ukazka toho, ze neni duvod, proc by to nejaka technologie nemela mit v sobe primo a ne pres nejaky berlicky...

nechci tu delat nejakou agitku, v Petrovi uz temer nedelam (krom o Vanocich PFko a sem tam nejake rychle ukazky).

Pro mel byl docela sok ze se vubec Petr muze s Cpp-SDL vykonove srovnavat, a tady prestava legrace Smile. Nemluve o tom - donutte petra vyhodit error jakehokoliv typu a mate u me suda (ok, pivo) Smile

kdo uz maka tak vi, ze pokud se nejaka komponenta neda pouzit tak jak je, tak jakekoliv prizpusobeni je casove narocny a financne neefektivni, cili alespon dle mych zkusenosti je obvykle snaha vyuzivat technologie v ramci urcitych defaultnich moznosti ...

// ale opravdu nedelam agitku "pojdme vsichni na Petra" Wink
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 11:15:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Jelzin napsal:
Pro mel byl docela sok ze se vubec Petr muze s Cpp-SDL vykonove srovnavat, a tady prestava legrace Smile

Nemůže, ale pro daný typ úlohy, kde je podstatný výkon grafiky, se to prostě dostatečně nebo vůbec neprojeví. S rychlostí Cpp se v tomhle smyslu může srovnávat prakticky všechno, stačí najít vhodný typ algoritmu, a je snad jasné, že to o ničem nevypovídá.

Jelzin napsal:
Nemluve o tom - donutte petra vyhodit error jakehokoliv typu a mate u me suda (ok, pivo)

Ještě jsem neviděl software, který by nevykazoval chyby. A vzhledem k tomu, kolik nových verzí Petra od roku 1999 vyšlo, bych si tipl, že tam byly i bugfixy a ne jen nové vlastnosti

Každopádně to nic nemění na tom, že to může být vhodný nástroj pro rychlou tvorbu her, sám jsem dělal v Game Makeru 5, 6, ale nějak to glorifikovat je zbytečné a nemístné Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 14:21:25    Předmět: Odpovědět s citátem

mas pravdu ze tento jeden test neni moc smerodatny a bylo by zajimave udelat jine testy na jinych aplikacich. Chleba si za to ale nekoupim takze si to davam do poznamek co realizuju az budu milionar a budu se k smrti nudit Wink

edit: jaky konkretni test by mohl byt pro vas [relativne] zajimavy? Pripisu si to k tem poznamkam Wink
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 17:19:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Vysoký počet 3D otexturovaných a nasvícených objektů skrze OpenGL/Direct3D? To by celkem odpovídalo dnešním hrám.

Jinak z testů, které porovnávají rychlost jazyka a nejsou těžké na naprogramování, je docela vhodný faktoriál.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 17:47:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Trochu zajímavé by možná bylo srovnání výkonu v OpenGL 4.0, ale vzhledem k tomu, že Petr (podle webu) nepodporuje ani OpenGL 1.5, tak to asi nepůjde.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
yaqwsx



Založen: 25. 02. 2008
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 18:31:14    Předmět: Odpovědět s citátem

To Ladis: Nevzpomeneš si prosím, jak ta nástvba pro zamění volání SDL za OpenGL jmenuje? Zkoušel jsme hledat, ale nic kloudnýho nevylezlo. Mám rozdělanou takovou menší hru v SDL a celkem by mě i zajímal výkonostní rozdíl.
Díky za odpověď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 23. červen 2010, 22:14:43    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Trochu zajímavé by možná bylo srovnání výkonu v OpenGL 4.0, ale vzhledem k tomu, že Petr (podle webu) nepodporuje ani OpenGL 1.5, tak to asi nepůjde.


v tomhle uz petr zaostava, je podpora OpenGL verze 1.0 a 1.1, DirectX verze 3, 5, 6, 7, 8 Smile

if.then: na ten faktorial zkusim mrknout, ale vsadil bych ze to bude podobne, Petr je delany v c++ a assembleru (pry z velke casti), takze neni moc duvod proc by to melo byt pomalejsi (nejedna se o zadnou vrstvu navic, neni to interpretovany jazyk...)
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 24. červen 2010, 08:50:04    Předmět: Odpovědět s citátem

yaqwsx napsal:
To Ladis: Nevzpomeneš si prosím, jak se ta nástvaba pro záměnu volání SDL za OpenGL jmenuje?

Hm, taky jsem to nenašel, a tohle to asi určitě nebude. Tu hru myslím dělal Falcan, tak se zkus zeptat jej.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjub



Založen: 21. 08. 2009
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 24. červen 2010, 12:03:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady je jedna taková nadstavba, bohužel se už dále nevyvíjí, ale dá se použít a funguje docela dobře...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna