.[ ČeskéHry.cz ].
UNITY 3D - network game
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 14:35:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Fremen napsal:
Yossarian má pravdu.

Ano, Yossarian má pravdu v něčem, co nikdo nerozporoval Wink

Fremen napsal:
Routery si pamatují odkud a kam byl datagram poslán a když z cílové adresy přijme odpověď, přepošle ho správným směrem zpět.

Yossarian aspoň správně napsal "většinou" (které taky zpochybňuju, a rozhodně to není obecné vyvrácení definice UDP, ale jen berlička v routerech), a u domácích routerů, se kterými jsem se setkal, se bez ručního nastavení port forwardingu pro UDP neobejdeš

Yossarian napsal:
routery si pri maskarade vetsinou pamatuji, odkud z vnitrni site priletel UDP packet

Ano, to většinou (kdy router musí na stejné vrstvě sám sledovat provoz a zapisovat stav a tím obejít to, že protokol UDP je narozdíl od TCP connectionless) je fakt obecné vyvrácení definice UDP Wink U domácích routerů jsem se s tím navíc moc nesetkal

Fremen napsal:
Jak by jinak fungoval i třeba RTP pro VoIP?

Jednoduše, má právě uvedený ten port (zatímco u UDP zprávy ho obecně uvádět nemusíš) a uživatel si ten router musí pro ten port (resp. více portů podle streamů a RTPC) nastavit
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fremen



Založen: 30. 12. 2008
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 15:04:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem: Ano, souhlasím s tebou, ale tady píšeme o situaci, kdy CHCEME, aby server odpověděl klientovi na jeho dotaz. Pokud chci vytvořit "obousměrnou komunikaci", tak rozhodně v datagramu nastavím zdrojový port a uzpůsobím router, tak, aby to nazpět prošlo. Tvůj původní příspěvek je na první pohled hodně zavádějící v tom, že to nejde vůbec. Takže se omlouvám, že jsem ho špatně pochopil.

Naposledy upravil Fremen dne 25. leden 2011, 15:34:36, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 15:12:56    Předmět: Odpovědět s citátem

a co je routeru do toho aky port je v UDP? ak sa teda nebavime o NAT co je ale druha vec.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 15:36:15    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
a co je routeru do toho aky port je v UDP? ak sa teda nebavime o NAT co je ale druha vec.


no ale my se v 90 % bavime o NAT - vsichni mame doma verejnou IP - ale pouze na routeru - vnitrni sit je za NATem

kolik z vas ma verejnou IP primo na kompu? a hlavne kolik hracu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 15:52:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem: Neresi se to nastaveni port forwardingu spis pomoci UPnP??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 16:39:22    Předmět: Odpovědět s citátem

A ten UPnP je standardně na domácích routerech zapnutý?
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 16:58:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
A ten UPnP je standardně na domácích routerech zapnutý?

No, ja nedavno kupoval TP-Link a (pokud si dobre pamatuju) tak to tam bylo uz defaultne zapnuty, krom toho to vyuzivaji i ruzni klienti (uTorrent, Emule...).
Ted se divam ze i obycejna Mirranda se mi tu pres UPnP namapovala (protokol TCP).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 25. leden 2011, 17:57:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Fremen: no já jsem to i trochu nešikovně napsal, takže vaše upozornění s Yossarianem, že technicky se ta odpověď většinou vrátí, bylo určitě na místě, ale šlo hlavně o tu definici rozdílu TCP a connectionless UDP

+nou, Deluxe: no my se právě bavíme o NATu (v málokteré domácnosti už je jen jeden počítač/mobil s jednou IP, a současně nebývá víc než jedna veřejná, to samé v PC hernách atd.), a to UPnP taky nefunguje vždycky, případně nemusí být žádoucí to povolit (já mám přes jeden router celý barák (2 sousedi a další člověk v obchodě, mobily, notebooky přes WiFi atd.), a port forwarding povoluju víceméně jen pro své PC a služby, ostatním ne. O QoS pro stahování nemluvě Wink)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 26. leden 2011, 14:36:07    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
Koukal jsem, že v GameMakeru mají hotové řešení a není potřeba znát lautr nic, v Unity to bude počítám stejné, tak proč tolik křiku kolem?


Ano v unity je také více méně hotové řešení. Jen se musí použít Mastrer server, který beží jako aplikace/služba na win/linux/mac serveru. Můj původní dotaz tedy byl, zda se nedá online hraní vyřešit jinak, aniž by si člověk musel platit hosting - což je u free hry dosti nepraktické.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 28. leden 2011, 20:22:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak nyní mám otázku trochu jiného směru, ale stále se to týká sítových her. Nastímím klasickou scenu:

Hrac -> parametry: zivot, zbran

A nyní mě zajímá, jak by měla probýhat synchronizace:

1) Pri vytvareni hrace se synchronizuji parametry - dale se bude synchronizovat pouze pozice hrace. Budeme predpokladat ze diky tomu ze bude hrac vzdy na stejnem miste na vsechn stanicich ostatní parametry (zivot) budou take stejne.

2) Stanice vlastnící hráče bude vždy držet parametry a ty při změně synchronizovat s ostatními stanicemi.

Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Játro.m



Založen: 01. 02. 2010
Příspěvky: 230

PříspěvekZaslal: 29. leden 2011, 08:31:51    Předmět: Odpovědět s citátem

synchronizace? imho snad zadna, jinak by nemohly existovat lagy, nebo se mylim? Pozice se chrli paket za paketem a kdyz se neco ztrati, tak se to bud dopocita a nebo proste hrac poskoci - lagne se.
citace:

BTW:
A nyní mě zajímá, jak by měla probíhat synchronizace:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zgerbiak



Založen: 22. 09. 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: 29. leden 2011, 10:22:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja som to vždy riešil tak, že client posielal len vstupy z klavesnice a myši(orientácia) serveru. Pohyboval sa sám a pri príchode dát zo serveru nastavil pozície.
Pokiaľ sa niekde stratili dáta na ceste tak vždy každá strana vedela aký bol posledný pohyb entít a v tomto pohybe pokračovala.
Čo sa týka zásahov a života, to samozrejme riešil len server.
Veci ako koľko mám nábojov v zásobníku riešil client sám, toto server neriešil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 29. leden 2011, 13:15:50    Předmět: Odpovědět s citátem

zgerbiak> co to bylo za hru, je to někde k vyzkoušení?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zgerbiak



Založen: 22. 09. 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: 29. leden 2011, 13:40:56    Předmět: Odpovědět s citátem

franz> Nieje to nikde. Vlastne to ani nebola hra, len taký test keď som si robil univerzálneho multiplayera.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. leden 2011, 14:31:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Játro.m napsal:
synchronizace? imho snad zadna, jinak by nemohly existovat lagy, nebo se mylim?

Pokud si dobře pamatuju, tak třeba dosovský Warcraft 2 synchronizoval hru s ostatními, takže když nejpomalejší počítač ve velké bitvě přestával stíhat (80386 Very Happy), tak se hra zpomalila všem. Ale to jen tak nakouknutí do historie, dneska už to takhle samozřejmě nemá smysl.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna