.[ ČeskéHry.cz ].
Hry v c++
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sulthan



Založen: 24. 10. 2007
Příspěvky: 104

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 08:44:01    Předmět: Odpovědět s citátem

On ten GC v Jave/C# take neni zadna zachrana. Jakmile mate neco pametove trochu vic narocneho, tak pro uvolneni pameti stejne budete do vsech referenci dosazovat null. Pri prechodu do C++ pak jen pred kazde dosazeni null date delete.

Pokud pred tremi mesici zacal programovat, tak by uz mohl zkusit hru typu piskvorky, tetris, hledani min, sachy. Cokoliv co neni moc graficky narocne a procvici si kodeni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 12:34:14    Předmět: Odpovědět s citátem

No, chtěl bych vytvořit klasického Space Shootera (http://img.qj.net/uploads/articles_module/72006/thrillville-eventhorizon_qjpreviewth.jpg) ale velmi jednoduchého Smile
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 13:33:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak na to bych vzal C# + XNA. Holt se musíš rozhodnout, jestli chceš:
- dělat hry (C# + XNA)
- naučit se programovat snadno a rychle (C#)
- naučit se programovat nízkoúrovňově a pochopit, jak funguje paměť, ukazatele apod., ale bude to trvat HODNĚ dlouho (ANSI C/C++).

Real life. Your choice.

EDIT: Proč tohle fórum nebere pomlčku?
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 15:57:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale ale, u větších her je tvorba obsahu více práce a času než vlastní programování a u malých her je to úplně jedno. Navíc existuje spousta knihoven, které low level práci zapouzdřují i pro ty, co zvolí C++. Mnoho z nich je pro více jazyků, takže je možné, že by v C# používal dokonce ty samé knihovny/enginy, které by použil v C++ (např. OGRE/Axiom).

Vůbec z tvého příspěvku jsem nabyl dojmu, že pokud chci dělat hry (možnost 1), tak se mám na programování nejlépe vykašlat úplně a použít nějaký hotový engine/game maker/udělat MOD do existující hry. Přece hra je hlavně ten obsah a jak se to hraje, naprogramování je práce pro programátory.

A druhý poznatek, dnes se za low level programování považuje pochopení práce s pamětí a prostředky obecně (tj. taky např. zavírání souborů a buffery ve 3D API). A že to trvá hrooozně moc času to pochopit (tím se asi myslí víc jak týden).

EDIT: Na uváděnou hru mimochodem může zvolit C a SDL, příp. plus OpenGL 1.x na poloprůhledné efekty a rotace. Nebude to více práce než C# + XNA a pojede to i na Macu a v Linuxu. To jen tak na okraj, že pokud se někomu zdá C++ složité, existují i další, jednoduší, jazyky.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 16:32:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Podívám se na XNA. Pokud mi to nebudu vyhovovat, přejdu na SDL.
Edit: XNA, nic pro mně. Zkusím SDL.
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 19:42:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Fuh, a to si akoze na zaklade coho konkretne tak rychlo zistil, ze to nie je nic pre teba Smile ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 21:06:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi tak že mi to absolutně nejde, asi budu zkoušet dál jen c++.
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 22. duben 2011, 21:38:51    Předmět: Odpovědět s citátem

To Tě to opouští docela rychle... čas mezi Tvými posledními příspěvky je cca 4,5 h.
Pokud chceš vyvíjet hry, musíš mít velkou trpělivost, především, když děláš sám.
Když ti něco hned nejde, nesmí Tě to odratit... pokud chceš něco opravdu dělat, musíš si zatím tvrdě jít.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 23. duben 2011, 08:21:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Ok, zkusím se s tím pořádně poprat.
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
eX1



Založen: 11. 04. 2010
Příspěvky: 132
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: 24. duben 2011, 12:06:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Copak Unity tě už nebaví, jak to vlastě vypadá s tou tvojí rozdělanou hrou ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 27. duben 2011, 07:14:33    Předmět: Odpovědět s citátem

unity zvládám, jen chci se naučit nějaký jazyk který mohu v budoucnu používat. Jinak, projekt Operace URNA mažu. Už vím že vyrábět něco tak velkého je blbost. Ted se snažím doprogramovat mou malou 3D rychlovku v Unity. viz. http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2726
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kessie



Založen: 13. 01. 2012
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 13. leden 2012, 20:17:19    Předmět: Odpovědět s citátem

tymto by som sa vam chcel predstavit som tu novy a chcel by som od vas ziskat mensiu radu: asi perd tyzdnom a pol som zacal s C++ zatial som dosiel po ukazovatele a odkzay (OOP len z casti velmi ho este nechapem ale to nieje podstata mojej otazky) takze a ja mam teraz obavy ci som si vybral spravny jazyk (ak sa chcem dostat do urovne profesionalnych vyvojarov hier ako su dnesne serie AC, BF, COD ....) moje obavy su hlavne z dovodu ze nikde nevidim spojenie s grafikou a podobne .... mozno si niektory pomyslite ze co tu chcem ked som este ani poriadne nezacal ale nerad by som zacinal nieco co mi bude nanic kedze moj cas na ucenie sa je obmedzeny.
PS:nezakladal som novu temu z dovodu ze sa tu v tejto teme riesi nieco podobne a aby som zbytocne nespamoval vo fore tak som to zaradil sem Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 13. leden 2012, 20:39:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Na grafiku v knize o C++ nenarazíš. K tomu potřebuješ nějakou knihovnu. Např. OpenGL, DirectX (první jmenované mi přišlo vždy na první pohled jednodušší - alespoň na základy 2D/3D)

Ale s příkazovou řádkou jsi ještě chvíli hraj, myslím, že po týdnu není dobré se vrhat do grafiky. Všichni jsme začínali na konzolových aplikacích.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Kessie



Založen: 13. 01. 2012
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 13. leden 2012, 22:37:42    Předmět: Odpovědět s citátem

hej ja viem ze este netreba ist na grafiku ved este poriadne ani nechapem OOP len som mal obavy pretoze nikde som nevidel prepojenie s grafikou a neslo mi to do hlavy ci som si vybral dobry jazyk Smile ok dik ked skoncim s prikazmy a pod tak sa ozvem aby ste mi poslali nejake navody na to openGL (alebo nieco novsie ak sa uz pouziva nieco ine) ale neposielaj mi ich teraz lebo ich stratim a potom to budem opet hladat a je dost mozne ze to nenajden a bude to tu 2x spamovane Smile tak zatial Velke DAKUJEM Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 14. leden 2012, 12:51:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Heh, teď jsem si vzpoměl, že jsem se vlastně C++ začal učit na NeHe http://nehe.ceske-hry.cz/. Předtím jsem teda dělal trochu v Pascalu a v Baltíku (v Baltíku jsem to docela dával - asi 3 hry jsem tam udělal). Akorát jsem si předtímještě přečetl asi jeden článeček o proměnných a cyklech v C++. Furt jsem nemohl pochopit, jaktože mezi primitivními datovými typy není řetězec, pořád jsem si myslel, že jsem ho nějak přehlídnul Very Happy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna