Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sulthan

Založen: 24. 10. 2007 Příspěvky: 104
|
Zaslal: 22. duben 2011, 08:44:01 Předmět: |
|
|
On ten GC v Jave/C# take neni zadna zachrana. Jakmile mate neco pametove trochu vic narocneho, tak pro uvolneni pameti stejne budete do vsech referenci dosazovat null. Pri prechodu do C++ pak jen pred kazde dosazeni null date delete.
Pokud pred tremi mesici zacal programovat, tak by uz mohl zkusit hru typu piskvorky, tetris, hledani min, sachy. Cokoliv co neni moc graficky narocne a procvici si kodeni. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 22. duben 2011, 12:34:14 Předmět: |
|
|
No, chtěl bych vytvořit klasického Space Shootera (http://img.qj.net/uploads/articles_module/72006/thrillville-eventhorizon_qjpreviewth.jpg) ale velmi jednoduchého  _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 22. duben 2011, 13:33:06 Předmět: |
|
|
Tak na to bych vzal C# + XNA. Holt se musíš rozhodnout, jestli chceš:
- dělat hry (C# + XNA)
- naučit se programovat snadno a rychle (C#)
- naučit se programovat nízkoúrovňově a pochopit, jak funguje paměť, ukazatele apod., ale bude to trvat HODNĚ dlouho (ANSI C/C++).
Real life. Your choice.
EDIT: Proč tohle fórum nebere pomlčku? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. duben 2011, 15:57:08 Předmět: |
|
|
Ale ale, u větších her je tvorba obsahu více práce a času než vlastní programování a u malých her je to úplně jedno. Navíc existuje spousta knihoven, které low level práci zapouzdřují i pro ty, co zvolí C++. Mnoho z nich je pro více jazyků, takže je možné, že by v C# používal dokonce ty samé knihovny/enginy, které by použil v C++ (např. OGRE/Axiom).
Vůbec z tvého příspěvku jsem nabyl dojmu, že pokud chci dělat hry (možnost 1), tak se mám na programování nejlépe vykašlat úplně a použít nějaký hotový engine/game maker/udělat MOD do existující hry. Přece hra je hlavně ten obsah a jak se to hraje, naprogramování je práce pro programátory.
A druhý poznatek, dnes se za low level programování považuje pochopení práce s pamětí a prostředky obecně (tj. taky např. zavírání souborů a buffery ve 3D API). A že to trvá hrooozně moc času to pochopit (tím se asi myslí víc jak týden).
EDIT: Na uváděnou hru mimochodem může zvolit C a SDL, příp. plus OpenGL 1.x na poloprůhledné efekty a rotace. Nebude to více práce než C# + XNA a pojede to i na Macu a v Linuxu. To jen tak na okraj, že pokud se někomu zdá C++ složité, existují i další, jednoduší, jazyky. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 22. duben 2011, 16:32:55 Předmět: |
|
|
Podívám se na XNA. Pokud mi to nebudu vyhovovat, přejdu na SDL.
Edit: XNA, nic pro mně. Zkusím SDL. _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 22. duben 2011, 19:42:21 Předmět: |
|
|
Fuh, a to si akoze na zaklade coho konkretne tak rychlo zistil, ze to nie je nic pre teba ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
Zaslal: 22. duben 2011, 21:06:58 Předmět: |
|
|
Asi tak že mi to absolutně nejde, asi budu zkoušet dál jen c++. _________________ Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 22. duben 2011, 21:38:51 Předmět: |
|
|
To Tě to opouští docela rychle... čas mezi Tvými posledními příspěvky je cca 4,5 h.
Pokud chceš vyvíjet hry, musíš mít velkou trpělivost, především, když děláš sám.
Když ti něco hned nejde, nesmí Tě to odratit... pokud chceš něco opravdu dělat, musíš si zatím tvrdě jít. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
eX1

Založen: 11. 04. 2010 Příspěvky: 132 Bydliště: Přerov
|
Zaslal: 24. duben 2011, 12:06:17 Předmět: |
|
|
Copak Unity tě už nebaví, jak to vlastě vypadá s tou tvojí rozdělanou hrou ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MartinKase

Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kessie
Založen: 13. 01. 2012 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 13. leden 2012, 20:17:19 Předmět: |
|
|
tymto by som sa vam chcel predstavit som tu novy a chcel by som od vas ziskat mensiu radu: asi perd tyzdnom a pol som zacal s C++ zatial som dosiel po ukazovatele a odkzay (OOP len z casti velmi ho este nechapem ale to nieje podstata mojej otazky) takze a ja mam teraz obavy ci som si vybral spravny jazyk (ak sa chcem dostat do urovne profesionalnych vyvojarov hier ako su dnesne serie AC, BF, COD ....) moje obavy su hlavne z dovodu ze nikde nevidim spojenie s grafikou a podobne .... mozno si niektory pomyslite ze co tu chcem ked som este ani poriadne nezacal ale nerad by som zacinal nieco co mi bude nanic kedze moj cas na ucenie sa je obmedzeny.
PS:nezakladal som novu temu z dovodu ze sa tu v tejto teme riesi nieco podobne a aby som zbytocne nespamoval vo fore tak som to zaradil sem  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 13. leden 2012, 20:39:03 Předmět: |
|
|
Na grafiku v knize o C++ nenarazíš. K tomu potřebuješ nějakou knihovnu. Např. OpenGL, DirectX (první jmenované mi přišlo vždy na první pohled jednodušší - alespoň na základy 2D/3D)
Ale s příkazovou řádkou jsi ještě chvíli hraj, myslím, že po týdnu není dobré se vrhat do grafiky. Všichni jsme začínali na konzolových aplikacích. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kessie
Založen: 13. 01. 2012 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 13. leden 2012, 22:37:42 Předmět: |
|
|
hej ja viem ze este netreba ist na grafiku ved este poriadne ani nechapem OOP len som mal obavy pretoze nikde som nevidel prepojenie s grafikou a neslo mi to do hlavy ci som si vybral dobry jazyk ok dik ked skoncim s prikazmy a pod tak sa ozvem aby ste mi poslali nejake navody na to openGL (alebo nieco novsie ak sa uz pouziva nieco ine) ale neposielaj mi ich teraz lebo ich stratim a potom to budem opet hladat a je dost mozne ze to nenajden a bude to tu 2x spamovane tak zatial Velke DAKUJEM  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 14. leden 2012, 12:51:48 Předmět: |
|
|
Heh, teď jsem si vzpoměl, že jsem se vlastně C++ začal učit na NeHe http://nehe.ceske-hry.cz/. Předtím jsem teda dělal trochu v Pascalu a v Baltíku (v Baltíku jsem to docela dával - asi 3 hry jsem tam udělal). Akorát jsem si předtímještě přečetl asi jeden článeček o proměnných a cyklech v C++. Furt jsem nemohl pochopit, jaktože mezi primitivními datovými typy není řetězec, pořád jsem si myslel, že jsem ho nějak přehlídnul . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|