.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL a průchod terénem (glTranslatef() nebo gluLookAt())?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2011, 00:45:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Já taky začal s NeHe. Cool
Pointou učení a hraní je, dostat něco na obrazovku, cokoliv, klidně hloupě, jakkoliv ale aby byl vidět výsledek, do kterého pak můžu drbat, a koukat co se změnilo, případně to celé přepsat moderně a správně (několikrát dokola) a vidět, že mám na obrazovce to samé.
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2011, 02:31:09    Předmět: Odpovědět s citátem

tomkis napsal:
kameru pomoci gltranslate bez použití matrix stacku stejně rozumně nevyřeší.

Naštěstí matrix stack je v OpenGL 4.2 Compatibility. Jupí. Wink

Já navrhuju: použivej, co chceš. Nějak se začít musí. Omezovat se na ty nejvíc hardcore featury nemá ze začátku smysl.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Redby



Založen: 20. 11. 2011
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 23. prosinec 2011, 14:22:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak pohyb a otáčení je již funční a to dokonce bez gluLookAt(). Jen mě nějak zlobí pohyb. Vím na jaké pozici jsem. Tzn. znám x,y,z. Vím kam jít a to x,y. Z řeším tak že pomocí normály plochy trojuhelníku si spočtu rovnici roviny a pak dosazením získám chybějící z. Vcelku to funguje, ale občas mi poskočí obraz. Při pozorování to vždy poskočí při přechodu na jinej trojuhelník. Existuje nějakej lepší způsob jak získat chybějící hodnotu z v cílové pozici kam se jde?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2011, 03:58:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Metoda jakou počítáš Z se mi vůbec nezdá, ale už jsem z této problematiky vypadl.
Poskočení obrazu může být dost dobře tím, že se ti potkají dva vektory, typicky up vector a forward vector. Možná řešení tohoto problému jsou dvě, buď omezíš rozhled nahoru a dolů, nebo si budeš up vector průběžně aktualizovat vůči forward vectoru (nic to není, defacto dva cross producty).
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
johnnash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2011, 10:32:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Z jsem pocital z vyskove mapy pomoci bilinearni interpolace.
Pro vyhlazeni jsem pouzival pouzival prumer minule, soucasne a budouci vyzky Z.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna