Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 15. prosinec 2011, 00:45:04 Předmět: |
|
|
Já taky začal s NeHe.
Pointou učení a hraní je, dostat něco na obrazovku, cokoliv, klidně hloupě, jakkoliv ale aby byl vidět výsledek, do kterého pak můžu drbat, a koukat co se změnilo, případně to celé přepsat moderně a správně (několikrát dokola) a vidět, že mám na obrazovce to samé. _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 15. prosinec 2011, 02:31:09 Předmět: |
|
|
tomkis napsal: |
kameru pomoci gltranslate bez použití matrix stacku stejně rozumně nevyřeší. |
Naštěstí matrix stack je v OpenGL 4.2 Compatibility. Jupí.
Já navrhuju: použivej, co chceš. Nějak se začít musí. Omezovat se na ty nejvíc hardcore featury nemá ze začátku smysl. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Redby
Založen: 20. 11. 2011 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 23. prosinec 2011, 14:22:39 Předmět: |
|
|
Tak pohyb a otáčení je již funční a to dokonce bez gluLookAt(). Jen mě nějak zlobí pohyb. Vím na jaké pozici jsem. Tzn. znám x,y,z. Vím kam jít a to x,y. Z řeším tak že pomocí normály plochy trojuhelníku si spočtu rovnici roviny a pak dosazením získám chybějící z. Vcelku to funguje, ale občas mi poskočí obraz. Při pozorování to vždy poskočí při přechodu na jinej trojuhelník. Existuje nějakej lepší způsob jak získat chybějící hodnotu z v cílové pozici kam se jde? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 24. prosinec 2011, 03:58:21 Předmět: |
|
|
Metoda jakou počítáš Z se mi vůbec nezdá, ale už jsem z této problematiky vypadl.
Poskočení obrazu může být dost dobře tím, že se ti potkají dva vektory, typicky up vector a forward vector. Možná řešení tohoto problému jsou dvě, buď omezíš rozhled nahoru a dolů, nebo si budeš up vector průběžně aktualizovat vůči forward vectoru (nic to není, defacto dva cross producty). _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
johnnash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 80
|
Zaslal: 24. prosinec 2011, 10:32:22 Předmět: |
|
|
Z jsem pocital z vyskove mapy pomoci bilinearni interpolace.
Pro vyhlazeni jsem pouzival pouzival prumer minule, soucasne a budouci vyzky Z. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|